Leiab ja rakendab õppetöös õppekavale vastavaid digitaalseid õppematerjale.
Loob, kohandab ja kombineerib õppetöös erinevaid veebipõhiseid õppematerjale.
Kasutab õppetöös veebipõhist õpikeskkonda (nt. Moodle, VIKO, vookoguja, Wiki).
Loob kvaliteetse e-kursuse ja viib selle läbi veebipõhises õpikeskkonnas.
Juhendab õpilasi personaalse õpikeskkonna või rühmatöökeskkonna loomisel ja kasutamisel õppetöös.
2.3 Õpiülesannete koostamine arvestades õpilase individuaalset eripära
Leiab ja kasutab õppetöös digikeskkonda sobivaid ja antud õpieesmärkidele vastavaid õpiülesandeid.
Loob ja kombineerib digitaalses keskkonnas individuaalseid ja rühmatöö ülesandeid vahenditest.
Kohandab õpiülesande või õpijuhise lähtudes sihtrühmast ja valitud tehnilistest vahenditest.
Koostöös õpetajate kogukonna/võrgustiku liikmetega koostab ja jagab õpiülesannete kogumiku.
Analüüsib ja hindab kasutatud õpiülesande sobivust õpilaste vajaduste, õpikeskkonna ja õpieesmärkidega.
2.4 Õpitulemuste kujundav ja kokkuvõttev hindamine
Selgitab oma sõnadega, mille poolest erinevad teineteisest kujundav ja kokkuvõttev hindamine ning toob näiteid mõlema hindamisviisi rakendamise kohta digitaalses keskkonnas.
Kombineerib erinevaid kujundava ja kokkuvõtva hindamise meetodeid ning nendele vastavaid tehnilisi vahendeid.
Koostab ja kohandab õpitulemustele, õpikeskkonnale ja sihtrühmale vastava hindamisvahendi (test, hindamismudel).
Juhendab õpilasi enese- ja rühmahinnangu läbiviimisel.
Analüüsib ja hindab kasutatud hindamismeetodi ja vahendi sobivust õpilaste vajaduste, õpikeskkonna ja õpieesmärkidega.
III Digiajastu töökeskkonna kujundamine
3.1 Digiajastu töövõtete ja töövahendite kasutamine
Loob veebikeskkonna kasutajakonto ja loob/lisab sinna materjale, kasutab igapäevast tarkvara/veebikeskkonda/riistvara juhendi abil, kasutab esitlusvahendeid ja printerit, salvestab/kopeerib faile andmekandjale.
Lahendab töövahendite kasutamisel tekkivaid probleeme iseseisvalt (abi, info, KKK, foorum), kombineerib erinevaid vahendeid, muudab veebikeskkonna seadeid.
Kannab üle töövõtteid tuttavast veebikeskkonnast/tarkvarast uude keskkonda.
Valib (võrdleb, hindab) antud ülesande jaoks sobivaima vahendi.
3.2 Suhtlemine õpilaste, lapsevanemate ja kolleegidega
Suhtleb digikeskkonnas e-posti ja MSN/Skype'i vahendusel.
Kasutab järjepidevalt erinevaid digitaalseid suhtluskanaleid õpilaste, lapsevanemate ja kolleegidega suhtlemiseks.
Loob rühmale/kursusele/projektile suhtluskeskkonna/kanali (list, foorum, Koolielu kogukond).
Arhiveerib suhtluse.
Modereerib rühmaarutelu nii sünkroonses kui asünkroonses suhtluskeskkonnas, juhib video/audiokonverentsi.
3.3 Eneseväljendus ja jagamise kultuur digikeskkonnas
Jälgib teiste tegevust digikeskkonnas (RSS, blogid, fotod).
Loob enda digitaalse identiteedi ja talletab oma materjale veebikeskkonnas.
Jagab omaloodud materjale erinevates keskkondades.
Tegeleb järjepidevalt ja süstemaatiliselt eneseväljendusega digikeskkonnas, arhiveerib oma digitaalse loomingu.
Haldab mitut digitaalset identiteeti.
3.4 Kutsealase info kogumine ja analüüsimine
Kogub ainealaseid andmeid ja materjale.
Kogub oma töö efektiivsuse tõstmiseks andmeid ja materjale.
Kasutab erinevaid otsisüsteeme ja keskkondi ning loob süsteeme info talletamiseks.
Loob oma personaalse veebipõhise töölaua ja arhiveerib, säilitab ja süstematiseerib digitaalseid materjale.
Hindab kriitiliselt veebis leitavaid materjale koostatud hindamismudeli alusel. Loob nende hindamiseks hindamismudeleid.
IV Digiühiskonna kodanikuna käitumine
4.1 Digivahendite turvaline, legaalne ja eetiline kasutamine
Kasutab arvutit ja lisaseadmeid säästlikult ja otstarbekalt, arvestades seonduvate ohtudega enda tervisele ja privaatsusele.
Valib kasutamiseks üksnes legaalse tarkvara ja digisisu. Käitub Internetis eetiliselt, s.h. arvestades digitaalse etiketiga. Väldib Internetti kasutades ohte enda identiteedile ja andmetele.
Viitab ja refereerib nõuetekohaselt.
Analüüsib digitaalsete materjalide kasutamise vastavust litsentsitingimustele ja autoriõigustele.
Analüüsib ja hindab adekvaatselt IKT turvalise, legaalse ja eetilise kasutamise reeglite rikkumise juhtumeid.
4.2 Suhtlus- ja koostöövahendite valimine lähtudes võrdsetest võimalustest
Kaardistab suhtlus- ja koostöövahendite kasutamise võimalused oma klassis/rühmas/kogukonnas.
Selgitab oma sõnadega võrdsete võimaluste tagamise vajadust, põhimõtteid ja ohte.
Planeerib suhtlust ja koostööd lähtudes osalejate võrdsetest võimalustest.
Pakub suhtluseks ja koostööks alternatiivseid vahendeid.
Analüüsib ja hindab adekvaatselt võrdsete võimaluste piiramise juhtumeid suhtlus- ja koostöövahendite kasutamisel.
4.3 Digikeskkonnas suhtlemisel sotsiaalsest vastutustundest ja digitaalsest etiketist kinni pidamine